Nu är det slut

Nu är det på riktigt. Det är slut.
Det jag har ältat över i ungefär tre veckor, eller mer, är slut.

Jag och min pojkvän, eller ska jag säga ex, har bestämt oss för att gå skilda vägar idag. eller.. Nu har det blivit den 4e.
Den 3e bestämde vi oss.

Det funkar inte. Jag är inte alls attraherad av honom längre. Nä, tycker om honom hur mycket som helst, och det vet han, men jag har känt att vi har varit som vänner. Endast haft en vänskaplig relation.
Han älskar mig och är upp över öronen kär i mig och jag inser att det inte kommer funka att vara vänner när han fortfarande känner så starkt. Antingen går han och hoppas eller så blir det bara för jobbigt.
Nej. vi kommer nog inte ha någon kontakt alls...

Det känns bra att det är över. Nu behöver jag inte undvika honom längre och hitta på ursäkter för att slippa ses.
Det känns bra att det är över, men det är ändå jobbigt. Han betyder ändå mycket för mig.
Det känns bra att det är över men det är vemodigt.

Vad händer nu? Vi har varit tillsammans i 6 månader och dejtat längre än så. Det är ändå en tid. Ett halvår.
Vad händer nu? Nu är jag ensam. Igen.

Tur att jag har mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag förstår om du har olika känslor om det, men det ordnar sig ska du se. Visst en halvår är en lång tid och det kommer säkert bli jobbigt en stund. Saknaden efter att ha någon där. Men det ordnar sig ska du se =)

2009-01-04 @ 12:53:00
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0